中国人民大学经院考研复试英语面试:流程、备考建议、常见问题、参考答案(2)

本站小编 免费考研网/2018-08-21


What kind of books do you enjoy reading?
Well, I have broad interests in books. As for which kind I enjoy most, I would say, maybe, books on Chinese Traditional Culture, such as Chinese history, calligraphy, and literature, especially classical Chinese poetry.  
I have read a book named Principles of Economics last year. It was a new book written by a Chinese professor. And it consists of lots of interesting cases in china’s economy.
English learning?
Maybe I have got some English skills in reading and writing, but you know, I’m now still not able to speak English fluently. And sometimes it’s hard for me to catch the meaning of others. So I think I should practice more in the coming days. And I do believe in an old saying: practice makes perfect. I have a dream that one day I can master English to become bilingual. I believe my dream will come true.
Study plan at graduate school
Could you depict your general plans for the postgraduate study?
First of all, I will concentrate on the study of economic science and make a solid foundation for my future professional career. In addition, I will continue learning English and mathematics, because they are both important and useful in the study of economics. Finally, I want to make more friends and we can often share ideas with each other.
Why do you want to further your study instead of applying for a job?
There are several reasons accounting for my choice. Firstly, as I am a calm and analytical person with a thirst for knowledge and wisdom, I think it’s better for me to pursue a career characterized by studying, analyzing and thinking. Secondly, I have much interest in economics and I am longing for doing research in this field. Thirdly, my current professional knowledge is still too limited and superficial to realize my goal. So I am eager to further my study. 
Future plan
What would you be doing in five years from now?
For the first two years, I will try my best to finish my postgraduate education and develop my abilities in an all-round way. And then, I hope I can get an opportunity to pursue my doctorate degree and that may take nearly * years. After that, I will find a job and prepare to get married.
 
Keep your face to the sunshine, and you cannot see a shadow.
When reading a book, I usually pay attention to the basic knowledge frame and theory system at first.

 


相关话题/中国人民大学

  • 领限时大额优惠券,享本站正版考研考试资料!
    大额优惠券
    优惠券领取后72小时内有效,10万种最新考研考试考证类电子打印资料任你选。涵盖全国500余所院校考研专业课、200多种职业资格考试、1100多种经典教材,产品类型包含电子书、题库、全套资料以及视频,无论您是考研复习、考证刷题,还是考前冲刺等,不同类型的产品可满足您学习上的不同需求。 ...
    本站小编 Free壹佰分学习网 2022-09-19
  • 考研分数线|中国人民大学2014-2018年各学科复试分数线
    考研复试分数线哲学门类(学术学位) 年份 总分 单科(满分=100分) 单科(满分>100分) 2018年 345 55 90 2017年 350 55 ...
    本站小编 免费考研网 2018-08-12
  • 中国人民大学2019文物与博物馆考研重点规划
    有重点:复习三本参考书目时要有重点 1.《中国考古学通论》: 考古学基本概念与考古学简史 考古学基本理论 田野考古方法 中国考古学知识 说到考通,想必你自己也看了一部分,估计这几个月也才看到史前部分吧!考通共十个章节,第一章是绪论,无非讲了什么是考古学?什么是考古学文化?考古学时代划分,考古发掘及发掘资料 ...
    本站小编 免费考研网 2018-08-07
  • 中国人民大学2019文物与博物馆考研权威指导一方向
    今天才刚开始,我们不忙着讲专业知识,我们先摸清复习方向和目标,才能更好地前进,所以下面我们着重谈谈自己归纳的四有即: 有方向! 有目标! 有重点! 有规划!一、有方向:了解人大文博专业考研情况时有方向 文物与博物馆考研方向是考生在决定报考那个学校的文物与博物馆(专业学位)的时候需要对该专业考试 ...
    本站小编 免费考研网 2018-08-07
  • 腾讯云与中国人民大学等5大高等学府签约,助力高校新工科建设
      2018年7月20日下午, 2018校企合作产教融合发展论坛在河北廊坊举行。在论坛中,腾讯云与人民大学、复旦大学、西安电子科技大学、中共中央办公厅电子科技学院、河北工业大学五所高等学府进行了合作签约,全面在新工科建设方面展开合作。  本次校企合作产教融合发展论坛为贯彻总书记系列讲话精神,落实国务院办公厅、教 ...
    本站小编 免费考研网 2018-08-06
  • 2019中国人民大学文物与博物馆硕士考研复习权威指导
    一、中国人民大学文物与博物馆硕士考研招生专业目录:101思想政治理论202俄语或203日语或241法语348文博综合 二、中国人民大学文物与博物馆硕士考研复习院系信息介绍:本专业考试科目为:348文博综合本专业考研报考录取情况为:中国人民大学文物与博物馆学基本每年推免5人,15人,共20人。本专业考研情况介绍:文物与 ...
    本站小编 免费考研网 2018-05-23
  • 2019中国人民大学文物与博物馆硕士考研复习专业指南
    中国人民大学文物与博物馆(专业学位)考研考试科目:(101)思想政治理论(204)英语二\(203)日语\(202)俄语(348)文博综合 中国人民大学文物与博物馆(专业学位)考研院系情况介绍与分析:本课程适用于报考中国人民大学文物与博物馆专业的所有考生,该专业考研的基本情况是:本专业专业课科目为:(348)文博综合本专业考研报 ...
    本站小编 免费考研网 2018-05-23
  • 2019中国人民大学文物与博物馆专业考研参考书,专业指导
    本专业考试科目为:348文博综合本专业考研报考录取情况为:中国人民大学文物与博物馆学基本每年推免5人,15人,共20人。本专业考研情况介绍:中国人民大学文物与博物馆学招生人数较少,从这一方面来说考研难度较大,但文博硕士几乎囊括了所有学科门类,这么宽广的原因,是因内容庞杂,需多学科一起研究。本专业考研考 ...
    本站小编 免费考研网 2018-05-23
  • 中国人民大学图书情报专硕经验贴
    已经过去两个月了,今天把这些东西写下来,一方面,希望能对学弟学妹们有帮助,另一方面,纪念和缅怀我无比悲催的复试之路,最重要的是表达一下对任老师的感谢。 1F 我们唯一恐惧的就是恐惧本身 经历了整个过程之后,现在回头看,最难的不是复试的本身,而是等待成绩、等待复试过程中心理所受的煎熬 ...
    本站小编 免费考研网 2018-05-23
  • 中国人民大学考研调剂信息汇总(2018.3.22更新)
    中国人民大学考研调剂信息最新汇总如下: 中国人民大学环境学院环境科学专业2018考研校内调剂信息中国人民大学公共管理学院2018年考研校内调剂信息中国人民大学财政金融学院2018年考研调剂信息中国人民大学信息学院2018年考研调剂信息中国人民大学农业与农村发展学院2018年考研校内调剂信息2018年 ...
    本站小编 FreeKaoyan 2018-03-22
  • 中国人民大学人力资源复习笔记
    本站小编 免费考研网 2018-03-22
  • 中国人民大学金融考研名词解释汇编
    本站小编 免费考研网 2018-03-22
  • 中国人民大学版劳动经济学教案
    人民大学版 劳动经济学教案第一章 导 论教学目的 通过教学,使学生懂得劳动经济学产生的时间、研究对象、研究方法及学习的重要性。教学重点 研究对象和方法教学方法 讲授课时安排 2课时第一节 劳动经济学的产生劳动经济学产生于20世纪20年代的美国。1925年,布卢姆的《劳动经济学》的出版,标志着劳动经 ...
    本站小编 免费考研网 2018-03-22
  • 中国人民大学经济学历年考研真题及详解(2001-2010)
    中国人民大学经济学综合历年真题 (一)2010年中国人民大学经济学综合试题 一、 简答题 510 1. 试述资本主义经济危机的实质与根源。 2. 请推导新古典主义短期总供给函数,说明新古典主义短期总供给曲线向右上倾斜的原因。 3. 假定一个经济存在规模收益递减、规模收益不变以及规模收益递增三种技术,请作 ...
    本站小编 免费考研网 2018-03-22
  • 中国人民大学_经济学考研笔记_宏观经济学考研笔记
    本站小编 免费考研网 2018-03-22
  • 中国人民大学_经济学考研笔记_高鸿业《西方经济学》(第三版)课后题答案解析
    本站小编 免费考研网 2018-03-22